Funderar lite.

Vad är egentligen känslor? Hur fan vet man egentligen när man är kär i någon, och när man "bara gillar" någon? Vad sjutton är skillnaden och vem bestämmer det? Vet inte ens varför jag sitter och grubblar på detta nu, men jag undrar och vill veta. Hur känns det egentligen att vara kär?
Känns det ens? Jag har hört att det känns som en massa fjärilar i magen, men vilken frisk jävel har egentligen haft fjärilar i magen for real och kan förklara hur det känns, och sedan våga jämföra det med att vara kär.

Jag har varit kär två gånger tror jag. Två gånger i mitt snart femton år långa liv. Första gången var i sexan i en kille på min skola. Tyckte att han var såååååå snygg, vilket han faktiskt fortfarande är. Andra gången var för inte så länge sedan alls faktiskt, i en kille jag höll på med till och från rätt mycket. Det är nog de gånger jag varit kär. Känslorna jag hade när jag träffade dessa killar då var helt knas. Min puls ökade, jag blev fnittrig (aka löjlig), alldeles varm inombords och nervös.

Anledningen till att jag sitter uppe vid två på natten en söndagkväll är att jag måste få ner några av mina otroligt knasiga tankar någonstans innan jag exploderar av frågor.


Kommentarer
Postat av: Anna

"men vilken frisk jävel har egentligen haft fjärilar i magen for real"

HAHAHAHAH

2012-06-05 @ 10:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0